20081110

Zing

Det känns ljuvligt att ha tagit sig förbi en relativt tung teorikurs och äntligen få ge sig i kast med någonting praktiskt. Bild, form och webb ett; lite typografi, fotografi och trycksaksredigering. Vi körde igång storstilat idag med kostymfredagmåndag och introduktionsföreläsning. Det kommer att vara löjliga mängder information att knåda in i hjärnan, vad det verkar, men samtidigt är det så pass intressant att det förhoppningsvis kommer att gå av bara farten. Det känns nästan lite ovant att vara så här pass motiverad inför en kurs innan man ens har någon egentlig överblick, men det är en bra känsla. Nu när jag äntligen lyckats ordna upp min ekonomi så känns det som att det är ganska så mycket som lättas upp en smula.

Jag har gått omkring och lyssnat på The Who:s konceptalbum Tommy praktiskt taget hela dagen. Schtoor musik. Och trallvänligt. Det har krävts en ordentlig viljeansträngning för att hålla käften och inte gå omkring och nynna som ett nöt hela dagen. Det kanske är bättre,
egentligen, att bara sjunga ut det hela. Men det ligger inte för mig av någon anledning. Huruvida det är för att det skulle vara skämmigt eller för att jag vill förskona min omvärld kan jag inte säga sådär rakt av. Jag tycker egentligen att världen skulle må bättre av mer spontana sångnummer, men tyvärr så tillhör jag nog en minoritet i den frågan. Tills vidare så får man änna försöka förändra det i baby steps, som med allt annat. Men nu börjar jag barka iväg lite väl här, eftersom halva min hjärna är upptagen med att tänka på mat.

Mm. Mat.

Soundtrack: The Who - The Acid Queen

Inga kommentarer: