20081112

Pengrrr

Klockan är strax efter nio på dagen då jag fått pengar och jag har redan hunnit med att någorlunda kompensera för höstens hittills torftiga leverne. Alla räkningar är betalda, kameran är beställd och borde trilla ner när som helst och så har jag köpt en till hårddisk och lite allmänt sidokrafs mest bara för att stilla köphetsen. Nu sitter jag bara och väntar på att butikerna ska öppna så ska jag gå och shoppa som ett as där också.

Igår var det lite introduktion till Photoshop och en introföreläsning om den tekniska aspekten av bilder. Jag är så löjligt peppad inför den här kursen att jag ruggar. Än så länge så går det som på räls, men det är fortfarande lärorikt. Lite Photoshop-vana har jag ju sedan tidigare, men det har mest varit på flumnivå, så jag ser fram emot att lära mig skiten från grunden och uppåt.

Och ikväll är det klassmästerskap i bowling. Kommer säkert att bli skitkul, men jag undrar fortfarande vem i vår klass som kommer att visa sig vara en closetbowlingnörd. Det brukar alltid finnas åtminstone en. Och det är så gott som alltid den man minst väntar sig.

Det känns ovant att skriva så pass korta och koncisa inlägg som det har blivit på sistone, men jag har inte haft någon större anledning att gruva ner mig i något specifikt på ett tag nu; och det är ärligt talat en väldigt angenäm känsla. Det är bara en tidsfråga innan jag går ner mig i en överfilosofisk period igen; så jag får ta och njuta i fulla drag av att vara ytlig så länge det nu håller i sig. Komma i fas med den verkliga världen för omväxlings skull kanske? Det låter i alla fall teoretiskt sett som en stabil idé.

Inga kommentarer: