20081113

Tjyverier

Igår inhandlade jag:
  • Världens, typ, snyggaste cardigan
  • Världens, typ, skönaste jeans
  • Världens, typ, rutigaste skjorta
Jag är nöjd. Idag hade vi dessutom ett möte med det partnerföretag som jag, Emma och Andreas ska jobba med under resten av läsåret. Regionförbundet i Kalmar. Jag var något oroad till en början, då namnet låter väldigt tråkigt och kommunalt. Det blev dock en positiv överraskning med råge. Inte nog med att de har femtioelva olika projekt som vi kan bidra till; de har även informationskanaler ut till näringslivet i varje litet hörn av hela Kalmar län, så vi kommer att kunna knyta en hel del ruskigt bra kontakter och bara i allmänhet lära oss något ohemult mycket av det här samarbetet. Jag är pepp som fan, som om jag inte var det tidigare. Det är en underlig känsla; för visst har jag varit motiverad tidigare, men aldrig riktigt så här pusthurtigt jävla glinpeppad.

Sedan har någon knipsat låset till mitt källarförråd och stulit med sig mitt åbäke till gammeldator. Förbannade drägg, skulle man kunna säga, men ärligt talat: väl bekomme. Mindre för mig att baxa när jag flyttar. Den gör säkert mer nytta hos tjyven än på återvinningscentralen ändå. Jag bara diskar och visslar hela tiden och skiter i det, som Thomas Tidholm säger.

Bowlingen under gårdagen gick väl sisådär för mig. Det var kul som fan, som det alltid brukar vara, men mina skillz lyser med sin frånvaro. Lyckligtvis visade det sig att den obligatoriska closetbowlingnörden var på samma lag som mig, så han fick bära upp mina bommar. Men det handlade inte så mycket om prestation, förstås. Det var mest en kul grej, med en skön grupp människor. Jag och några klasskamrater övervägde idag att börja köra bowling lite oftare, men vi får se hur det blir med den saken. Först och främst måste den nuvarande uppgiften tas tag i. Hobbies får komma i andra hand, för en gångs skull. Det kan nog vara en god vana att lägga till sig stundtals i alla fall.

Inga kommentarer: