20081114

Resultat

Fan vad nice. Jag har lyckats smida in ett VG på den senaste kursen också, så det gör det till 2 av 2 än så länge. Inte för att jag är vidare betygskåt egentligen, men det är en bra känsla att ha ett konkret mätbart resultat av mina ansträngningar. Det kan vara svårt att veta huruvida man överhuvudtaget åstadkommer något om resultaten inte är kvantifierbara. Så VG fuck yeah, med andra ord.

För att kompensera lite för min lite väl positiva ton på sistone så håller jag på att skriva på en elak liten bit till musikindustrin. Det var ett tag sedan jag tog mig tillbaka till Music Management-tiden och grävde lite i de kunskaperna, så det känns som en bra idé för att fräscha upp dem lite grand. Kunskap är ju ofta en färskvara, så det gäller att man nej fan jag tänker inte krulla till det där med en ostig metafor. Det kommer att bli en fin, subjektiv, lagomt sardonisk och kanske till och med lärorik avhandling av problemet med dagens musikindustri.

Vad gäller musik så fetknarkar jag Franz Schubert för tillfället. Helt bisarrt bra. Jag påbörjade lite smått en medveten ansträngning att orientera mig mer inom den klassiska musiken tidigare i år och nu har börjat uppskatta det mer och mer. Det är vansinnigt hur mycket bra musik man missar om man avfärdar klassisk musik som pretention och snobberi. Om du inte tror mig, så gräv bara fram något med Schubert eller Chopin från någonstans och ge det några minuter. Dels är det förhållandevis lättsmält, men framför allt är det till yttermera visso the shit, loco, jag svär.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till VG!