20081117

Fin

Nu har äntligen min spretans nya Nikon D40 landat hemma hos mig. Jag tänkte ta en bild på den för att gotta mig, men det blir lite svårt va. Det finns en viss risk att min nyfunna bloggproduktivitet kommer att vara lidande ett litet tag framöver, då jag troligen kommer att spendera merparten av min lediga tid med att hoppa runt som ett fån och ta bilder av saker. I slutändan kommer det dock säkert att leda till en lite livligare blogg än vad som har varit fallet hittills. Än så länge så känns den helt fantastisk. Tillräckligt avancerad för att ta riktigt seriösa bilder och lära sig bildteori, men fortfarande tillräckligt enkel för att bara peka och klicka om man så vill.

Kamerans leverans markerar så slutet på min konsumtionsspree under den senaste veckan. Jag har fortfarande gott om pengar kvar, men har tänkt mig att jag ska försöka börja fostra snäppet bättre pengavanor framöver. Jag har lyckats bättre än väntat med att hålla mig till att köpa braiga saker som har värde i längden, snarare än att bara tillfredsställa impulser. Lite tjusiga kläder, lite datorutrustning, lite krimskrams och en kamera har det blivit och jag kommer att kunna pallra mig igenom årsskiftet utan ekonomisk ångest för en gångs skull.

Soundtrack: Morphine - Radar

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är alltbra fint att ha en kamera :)