20081119

Flyttankar

Mwahaha. Nu har jag reggat en domän och skaffat ett webhotell, så jag ska börja plita på en lite mer sammansatt hemsida/blogg/isch thingamajig. Planerna är lite grötiga i nuläget och jag vet inte exakt vad jag egentligen har tänkt mig, men det känns kul. Lite mer frihet att designa saker och ting hur man vill, samt förstås lite mer status att ha ett domännamn att skylta med också.

Annat än det så har inte mycket nytt hänt, va. Jag springer mest runt och terroriserar min omvärld med min kamera och känner mig allmänt nyhetspirrig. Det kommer väl att lägga sig om ett tag, men vafan. Jag är nöjd och det är väl huvudsaken. Det känns som att den här tiden utgör den första gången på länge som jag villigt och medvetet tagit mig an flera saker samtidigt utan att känna någon ångest. Nu när jag lyckats uppnå ett mått av kontroll över mina självdestruktiva tendenser så är det dags att sakta men säkert försöka att minska mina förhalningstendenser. Men det är även det en lång process som jag inte har några som helst tankar på att förhasta mig med.

Vi har haft ett gäng föreläsningar på skolan på sistone om grafisk design och layout, vilket har lett till en skön insikt om hur många designtabun som min blogg egentligen bryter emot som den ser ut i nuläget. Jag åberopar förvisso kreativ frihet, men samtidigt kan det vara värt att ha i åtanke. Betydligt lättare att lära sig saker om man applicerar dem i praktiken, så det lämpar sig väl alldeles ypperligt väl att ha dem i åtanke när jag bygger min nya sida. Hur det nu blir med den saken så kan Stenkastning som den ser ut i nuläget komma att läggas ner till förmån för en ny, snyggare, starkare, bättre, sexigare version inom de närmsta veckorna. Kan bli imorgon, kan bli i januari, men det är i görningen hur som helst. Spänningen är, som man säger, olidlig. Typ.

Inga kommentarer: