20070213

Underhåll

Det blev några dagars uppehåll här nu, eftersom min dator bestämde sig för att den inte ville vara med längre och helt sonika barkade ur värre än en dödsare på picknick. Så jag har spenderat uppskattningsvis ett dygn, nästan i sträck, med att återställa den. Och nog fan gick det, trots allt. Det kan vara bra med ett ordentligt haveri lite då och då så man har en anledning att rensa bort allt trams och få en clean, funktionell dator igen. Ungefär som att det är bra med skogsbränder. Eller stadsbränder. Det enda det kostade mig var en näve hårstrån och runt 30 gigabyte musik, men båda kommer att växa tillbaka.

I söndags kom jag till slut igång med min träning igen. Och åter igen är det inte utan att man undrar hur hälsosamt det egentligen är för en. Träningsvärk är ju bara muskelvävnad som dör, liksom. Och det är inte det lättaste att hålla en mångsidig, näringsrik kost som student. Men vad fan, det ger ju lite energi i alla fall. Bättre än koffeintabletter på många sätt. Jag måste dock erkänna att det blev Friskis och Svettis. Det var inte ett lätt beslut för en lightcynisk ordfascist att omfamna deras koncept av klämkäckhet och trivseljunta. Men det var det minst smärtsamma alternativet. Det var antingen F&S, det kusliga Jehovas-gymmet, arsel-Nautilus eller Atletklubben. Ingen större anledning att vela i slutändan, men sådan är jag. Säg till om ni känner någon annan som kan stå i tio minuter och välja yoghurt, liksom.

Med rynkade ögonbryn.

Soundtrack:

Inga kommentarer: