20060812

Cräcs

Så nu har jag aktiverat word verification för alla kommentarer. Inte för att jag förväntar mig kommentarer egentligen. Det börjar bara bli smått irriterande att få erbjudanden om penisförlängning och allmän porr i mina postkommentarer.

Idag finner jag mig undrandes över huruvida det bara är i Luleå som de hjärntvättade massorna har nappat på Foppas mjuktuffa poserande med pastellfärgade gummitofflor. Crocs, tydligen. Och det mest horribla fotmodet sedan buffaloskor är ett faktum. Sjuhundra spänn är folk uppenbarligen villiga att betala för att se ut som stilbefriade as i leksaksbirkenstocks. Det är fan upprörande, om än vagt fascinarande, att celebrity vouching funkar så bisarrt bra för allt mellan himmel och jord. Jag har nämnt det tidigare; hela den här dealen med att människors massmediala värde avgör hur benägna folk är att svälja allt de säljer. Oavsett om det finns någon faktisk anledning att göra det.

Vad fan vet Foppa om sandaler?

För några veckor sedan satt jag för övrigt vakt på en soptipp i sju timmar. Inte helt status, kanske, men man tar vad man får. På det stora hela helt otroligt ointressant, men mot slutet av vaktpasset fick jag uppleva American Beauty-tillfälle, med en plastpåse som dansade i vinden. Jag kom snabbt fram till att det var jävligt mycket sämre utan Thomas Newmans musik. Förbannade kulturskador och jävla skitvärld.

Jag är en påse nötter. Skala mig.

Soundtrack: Janis Joplin - Kozmic Blues

3 kommentarer:

Anonym sa...

farligt: lyft aldrig ett par foppaskor! jag blev så fascinerad över att de vägde så lite att jag nästan fick för mig att jag ville ha ett par egna! AAAH! jag sansade mig dock inom en minut, tack&lov.

Anonym sa...

Tur att inte alla ser likadana ut :)
Buffaoskor var ju snyggt på sin tid. Allt kommer och går.. och kommer i mode om och om igen :)

Strobrod sa...

haha. jag var inte medveten om att buffaloskor någonsin var snygga. jag såg det mest som ett pinsamt sätt för fjortistjejer att hantera sin längdångest.