20060822

Boom-shakalaka

Hultsfred åter igen. Det är ingen större överraskning att det mesta är sig likt. Men å andra sidan så har det ju kommit en fet drös med nytt folk till de respektive utbildningarna. Det är brännboll ikväll (vilket börjar bli något av en beklaglig tradition, på sätt och vis), så då får jag möta den årskull som ska vandra den av gudomligt ljus skinande stig vilken vi så omsorgsfullt och dedikerat konstruerat under det gångna året.

Det var opåkallat. Men kontentan är att det ska bli angenämt med lite folkombyte, eftersom miljöombyte fortfarande ligger i framtiden. CSN ska alltid fippla med min business, jag svär, så i morse fick jag ringa runt och skjuta fram mina räkningar och skit. Men det löser sig säkerligen. Den arbets- och sysslolösa sommaren var bra för att läka diverse mentala frakturer jag åsamlat mig, så jag ser banne mig näst intill fram emot att ge mig in på den svåraste kursen hittills.

Nog om det, dock. Det finns viktigare saker att behandla idag. Jag har varit lite efter på nutidsorienteringen på sistone.

Monsterdramat med nekrofilen fortsätter oförtrutet. Gäsp. Ärligt talat, oavsett hur estetiskt och moraliskt motbjudande nekrofili må vara så är det fanimig ännu mer motbjudande att se pressen slå mynt av att försöka skapa ett monster. Jag vet mycket väl att folk är chockerade av få reda på att nekrofili inte bara är ett morbidt påhitt, men hela den här pseudoprofileringen som ägt rum den senaste veckan får mig bara att gnaga tänder. Kom igen nu; det går inte att profilera perversioner. Praktiskt taget varenda jävla människa är mer eller mindre pervers på något sätt i moralismens ögon. Det förändrar inte det faktum att oavsett hur grundligt skruvade människor är i sin sexualitet (och jag törs nog lova att skruvigheten är betydligt mer omfattande än folk tror), så är det en ytterligt liten minoritet som överhuvudtaget agerar ut sina perversioner på ett sätt som riskerar att skada andra människor. Så för helvete, världen. Vad fan bryr ni er egentligen om huruvida era grannear har en ohälsosam fascination för gummi? Vilket gummi som helst, faktiskt. Eller att era lärare blir kåta av att stampa på insekter? Att bedöma människor efter deras sexualitet är käpprätt åt helvete och för min del gäller det inte bara för PK-godkända avvikelser.

Kusligt, va?

Soundtrack: The Tiger Lillies - Pervert

Inga kommentarer: