20060212

Belastning

Det är lördag. Min TV har tappat färgen och har som bonus lagt till sig ovanan att avge ett satans högfrekvent pip om den står igång mer än 45 minuter. Det kan förstås vara bra att ha en anledning att stänga av skiten, men det är mest irriterande. Man vet ju aldrig när något intressant dyker upp. Eller det är i alla fall vad jag intalar mig själv. Nu när det är OS och allt så borde det inte vara så svårt att hitta något som både avlastar hjärnan och är intressant. Det skulle kunna hända, men tanken på att skumma igenom dygnetruntsändningarna av slentriangnuggande, cykelbyxor och nationalism i jakt på inspiration känns en gnutta desperat. För att inte nämna deprimerande. Men vad kan man göra? Någonstans måste man ju få det ifrån.

Min mp3-samling är uppe i drygt 800 skivor nu. Det är en så oöverskådlig drös av musik att jag nästan får huvudvärk av att bläddra igenom den, men det är trevligt. Det finns inte någon situation som kan uppstå som jag inte har ett potentiellt soundtrack till. Synd bara att det tar en sjuhelvetes tid att hitta rätt låt. Om skivbränning var komplicerat förut är det inte ett skit jämfört med vad det är nu. Att "skumma igenom" 7500 låtar tar ett tag. Men det är ljuv tortyr. Jag ska börja ge ett soundtrack till alla mina blogposter från och med idag. En noggrant utvald låt som alla i hela världen borde lyssna på. Det gäller även dig.

Yoggi har släppt en ny Yalla-smak som heter kärlek. Jordgubb, choklad och chili. Det är en synnerligen angenäm kombination, men inte så märkvärdigt egentligen. Men när man bor i Hultsfred blir sådana annars rätt intetsägande saker helt plötsligt dödssköna. Vilket förvisso är väldigt deprimerande, men samtidigt ganska fräscht. Innan jag kom till Hultsfred brydde jag mig inte ett skit om yoghurt, pinjenötter eller spiskummin, liksom. Så på det viset har mitt liv blivit bättre. Sedan att det på det stora hela går utför i en stadig takt må väl vara. När man bor ensam på 48 kvadrat med en dysfunktionell TV och internet som enda sällskap kan man väl inte förvänta sig någon själslig upplysthet, även om man lätt kan tro att så är fallet.

Soundtrack: Lilium - Whitewashed

Inga kommentarer: