20061101

Skrutt

Jag går i väntan på att bli farbror för andra gången nu. Känns lika surrealistiskt som förra gången, men det är en bra känsla. Det enda som känns lite smådassigt är att jag inte kommer träffa mitt brorsbarn innan jul, men det är smått irrelevant. Ger mig något att se fram emot. Så nu har jag hela två saker att se fram emot. Dels det nya tillskottet till familjen och även att fara och se min husgud på Sticky i december, samt träffa allt folk som det var minst en halv evighet för länge sedan jag träffade sist.

Jösses amalia, förresten, vad Google har smiskat Youtube sedan de köpte upp det. Deras bandbredd nu för tiden skulle inte räcka till för att upprätthålla en måttligt populär databas med fräckisar och pruttljud, never mind upprätthålla Internets största videocommunity. Helt plötsligt är det ett ställningstagande varje gång man vill titta på en film, eftersom det tar en förbannad halvtimme att ladda upp en brusig fyraminutare. Genial marknadsföring utav helvete, men Google skrämmer mig mer och mer för varje dag som går. Det är ju dock otroligt fascinerande hur de lyckats lägga vantarna på en så pass mastodont del av nätet utan att folk egentligen fattat att det hänt. De flesta människor man nämner Google för tänker fortfarande bara på den där enkla, funktionella sökmotorn med de pastellfärgade bokstäverna. De är verkligen, på alla sätt och vis, nutidens Microsoft. Till och med Apple bleknar i jämförelse.

Men nu ska jag återgå till att kurera mig själv från generellt illamående genom att äta onödigt nyttig mat och sova betydligt mer än jag behöver. Det är inte så illa, faktiskt.

Soundtrack: Tom Waits - You can never hold back spring

Inga kommentarer: