20060603

Fusion

Solen går tamejfan alltid i moln just när jag är på väg ut ur min lägenhet. Jag har inte bestämt mig för om det är kusligt eller irriterande. Det börjar bli på tiden att vi får lite smärtsamt varmt väder här i skogen, tycker jag. Den här balansgången mellan regn och solsken är bara störig.

Jag har börjat lyssna på Phish. Ytterligare ett av många band som jag inte tagit mig tid till att lyssna på tidigare. Mest för att jag varit orolig för att de skulle visa sig vara för mycket överhypad kokainpsykedelia, typ Grateful Dead, men det visade sig lyckligtvis fel. Riktigt jävla skön blandning av psych, fusion och amerikansk trad-rock.

Jag framför även mina djupaste kondoleanser till Brad och Angelinas dotter. Ett av de mest tragiska offren hittills för Hollywood-skådisars tvångsmässiga behov av att ge sina barn absurda namn. Piloh Shitt, liksom. Det är bara en tidsfråga.

Soundtrack: Phish - Mound

1 kommentar:

Malin sa...

Amen, Peter. Amen till hela din blog.