20060213

I've been a rover

För att vara en sorglig liten håla har Hultsfred en hel del riktigt bra konserter som alltid bokas när man har jättelite pengar på kontot. Just när jag repat mig efter att ha betalt två hyror, bunkrat bönor, inhandlat studielitteratur och spontanköpt ett exemplar av Nabokovs Lolita tryckt på 60-talet. Den senare för att Nils Holmbergs översättning är den enda som återger boken utan snuttifieringar och det faktum att jag överhuvudtaget vet sådant är skrämmande. Hur som helst: när jag spenderat pengar på det livsnödvändiga, samt en orange kullagerjojo, så kommer jag på att Thåström har en konsert på Metropol nu i veckan. Självklart måste jag gå på den också, men först måste jag trolla fram pengar.

Jag trodde på allvar inte att jag skulle kunna få ekonomiska problem i Hultsfred, där fredagsnöje är synonymt med att gå ner på Preem och köpa yoghurt och Pringles, men jag lyckas fan till och med att skita ut pengarna även här. Jag är helt makalös.

Soundtrack: Matisyahu - King Without a Crown

1 kommentar:

Anonym sa...

jag kommer till gates of metall =)