20070209

Rulla

Halleluja för andrum. Nu är alla uppgifter i den första delkursen avklarade och "bara" tentan är kvar. Så kan man unna sig ännu en lugn helg. Mitt rum börjar rentav bli mer och mer hemtrevligt också. Det är fortfarande trångt som satan, men jag har varit en sväng på IKEA och inhandlat lite möblemang. Det blev Snurrstolen Stefano, vilket är ett väldigt lustigt namn, samt Golvlampan Oas, som inte är ett fullt så lustigt namn. Båda passar in alldeles utmärkt. Nu har jag skön belysning i rummet och framför allt kan jag sitta framför datorn i mer än en kvart utan att få träsmak i arslet.

Jag vågade mig efter mycket om och men på att göra sushi i förrgår också och döm av min förvåning när det rentav blev riktigt lyckat! Jag måste komma ihåg att tacka Anton för den väldigt fina flaskan risvinäger han spontanköpte åt mig i julklapp. Förutom att den är väldigt stor så spöar den även i övrigt skiten ur de smärtsamt dyra miniatyrflaskorna från Blue Dragon. Sedan måste jag tacka mig själv för att jag hittade en tämligen eminent riskokare för hundra spänn. Jag försökte att matfascista mig riktigt ordentligt och genomsökte hela Kalmar efter mirin, men jag fick ge vika. Det blev som sagt riktigt bra till slut. Trots att min första maki-rulle hade en lätt överdos av wasabi och var så stark att jag nästan kände Guds närvaro så var min vinägerblandning nästan löjligt perfa. Nu kommer jag ju vara värsta besatt i det här för en tid framöver, men det finns definitivt värre saker.

Slutligen så har jag fixtrat till en skriklåda där till höger på sidan. Den är tänkt för spontana uttryck och visdomsord som inte nödvändigtvis behöver ha någon relevans till en post i bloggen, eller för den delen till något överhuvudtaget. Ytterligare en funktion för att öka interaktionen med mina besökare och futter mein ego. Superklasse!

Soundtrack:


Inga kommentarer: