20070223

Ekonomi

Idag kom studiebidraget. Efter att ha betalat studielitteraturen, hyran och några räkningar så har jag lite drygt 1200 kronor kvar att leva för den här månaden. Lycka. Mina planer för att spara ihop lite pengar för framtida investeringar är redigt nerdkörda i skitan, med andra ord.

Jag betalar 200 spänn per kvadratmeter för den här lyan, alltså. Det är helt jävla absurt.

Och anledningen till att det blivit ett uppehåll i mitt skrivande är att den här patetiska dumburken blivit infekterat med något slags virus som orsakar en jävla massa trassel med tangentbordet. Således är det en jävla pärs att skriva, så det lär inte bli mycket gjort innan jag lyckas råda bot på det. Men med tanke på att en formatering av det våldsammast tänkbara slaget inte lyckades få bort det så ska man väl inte få upp sina förhoppningar. Kanske någon gång i höst, när jag möjligtvis kan ha råd med en ny dator.

1 kommentar:

Anonym sa...

bwahahahahaaa!!!

du inser att jag betalar mindre än dig i månaden för betydligt större yta? var bara tvungen att påpeka det =P

hur går det där nere? själv har jag mer eller mindre kommit upp på fötterana igen, skaffat ett kneg osv..

hur går det för dig?