20060401

Reinkarnation

Och jag är tillbaka i god form! Med en stabilare uppkoppling och ett betydligt mer instabilt inre är det dags att blåsa liv i den här soppan igen med start just här, just nu!

Musiken är den enda tänkbara anledningen att bo i Hultsfred, men det har varit ganska vattnigt på livemusikfronten på sistone. Igår kom så Hello Saferide till hålan för en spelning, vilket var enormt mycket bättre än jag någonsin förväntade mig och Saferide-Annika var värsta apskön. Kvällens fetaste för min del var dock inte huvudakten, utan solospelningen av Hello Saferides allt-i-allo Maia Hirasawa, som bara spöade skiten ur mig. Jag tjackade hennes EP, fick den signerad och har inte slutat lyssna sedan dess. Spana in hennes myspace-sida så får ni höra vad jag jiddrar om. Lyssna på Parking Lot och försök övertyga mig om att det inte är den vackraste låten på länge, länge.

Nu till något helt annat: Det är ingen större hemlighet att det i allmänhet råder en väldig obalans i antalet eufemismer för könsorgan. Well, jag snubblade över en websida häromdagen som eftersträvar att balansera det hela genom att samla alla tänkbara och otänkbara vagina-eufemismer på ett ställe. Förvisso finns det ganska många rätt korkade bidrag och ett gäng som antagligen skickats in av pubertala mjölkpojkar, men jag tycker ändå att det är en fin tanke. Säkerligen bra i inspirationssyfte om du känner dig språktråkad någon gång. Håll till godo, för bövelen!

Jag sätter minsann alltid nyhetsvärdet i första rummet! Sedan låser jag dörren. Gott så för tillfället. Och akta er för baksluga aprilfascister.

Soundtrack: Maia Hirasawa - Parking Lot

Inga kommentarer: