20060215

Ryssbordell

Filmatiseringen av Everything is Illuminated motsvarade mina förväntningar med råge och jag är fullkomligt förälskad i Eugene Hutz just nu. Inte nog med att han spikade rollen som Alex Perchov i nämnda film - en karaktär som för övrigt är en av mina favoriter genom tiderna - utan han är även sångare i världens just nu kanske fetaste band, Gogol Bordello. Ni vet, de där ni ska se på Hultsfredsfestivalen eller dö. Fan att han står högt i kurs just nu. Jag har läst några intervjuer med honom och han fattar verkligen dealen. Dealen, liksom. Dealen i sin helhet. Ny idol, för helvete.

Kolla in bandets blogg och läs lite. Det kommer göra dig gott.

I andra nyheter från mitt oh, så spännande liv har jag just avklarat en dygnet-runt-pluggare. Jag har skrivit hemtenta och skit och har inmundigat så mycket grönt te och druvsocker att jag är fnittrigare än Gary Glitter på sommarkollo. Men det har gått bra, för fan, så jag unnar mig att leva livet i några dagar innan skiten drar igång igen. Jag har fått en fix ide om att ladda ner NBA-basket och äta rostade sojabönor. Vi får se hur det går.

Soundtrack: Gogol Bordello - Start Wearing Purple

Inga kommentarer: