20051127

I framtiden

Jag funderade ett tag på att söka till SVT:s Toppkandidaterna. Mest för nöjet att utreda huruvida mina åsikter om diverse smörja kunde få något gehör i samhället. Det skulle vara hemskt roligt. Men å andra sidan skulle jag nog egentligen mest bli ganska hatad. Det är hela den där liksom-mentaliteten som skrämmer mig en gnutta. Eller kanske snarare att få den bekräftad.

Kanske nästa säsong. Trots allt är ju mina åsikter mycket bättre än nästan alla andras, så det skulle vara en skam om jag inte gjorde det. Förutom underhållningsvåld är ju trots allt min främsta hobby att smäda idioter, så jag tror jag har en viss fallenhet för det.

Det skulle vara ett mer kreativt utlopp för min omfattande om än uddlösa ilska än att dricka glögg och spela tv-spel.

1 kommentar:

Anonym sa...

sök! christer wiik sitter i juryn som väljer. jag skulle bänka mig framför teven och starta peterfancluben.